Leveransvillkor

Kläderna vi har i vår onlinebutik förvaras i vår fysiska butik vilket innebär att vi inte alltid hinner uppdatera lagersaldot. Skulle något ha hunnit ta slut återkommer vi till dig som kund så snabbt vi kan.

Vår leveranstid är 10 dagar men vi gör vårt bästa för att leverera tidigare. Leverans sker med vår samarbetspartner DB Schenker. Försändelsen är då spårbar och försäkrad. Dessutom klimatkompenserar DB Schenker koldioxidutsläppet för varje leverans.

Betalning

Vi erbjuder kortbetalning och betalning via PayPal. Det går bra att betala med kort utan att ha ett PayPal-konto. Så här gör du:

  1. När du är i kassan fyller du i alla uppgifter och väljer sedan PayPal som betalningsalternativ.
  2. Klicka på ”Fortsätt till PayPal”.
  3. Du skickas till en ny sida. Där har du två val:
    Alternativ ett:
    ”Betala med PayPal-kontot”. Det här väljer du om du redan har ett konto som du vill använda att betala med. Strax nedanför finner du:
    Alternativ två:
    ”Har du inget PayPayl-konto?”. Det här väljer du om du vill betala med kort utan ett PayPal-konto.
  4. Fyll i dina kortuppgifter. Klicka sedan på ”Granska och fortsätt”.

Vill du av någon anledning avbryta och gå tillbaka till butiken finns det alternativet längre ner på sidan.

När du har godkänt din beställning skickar vi en orderbekräftelse via e-mail.

Personuppgifter

Lagring av personuppgifter sker i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

Storlekstabeller / guider

Våra storlekstabeller / storleksguider är enbart en vägledning för dig som kund. Alla barn är olika. Kläderna är i storlek centilong och är baserat på barnets längd i respektive ålder. Storleken på mössor är baserat på barnets huvudmått i respektive ålder. Små avvikelser kan förekomma.

Tvättråd

Vi rekommenderar att kläderna tvättas i 40 grader då det är skonsamt mot både kläder och miljö.

Använd gärna miljövänligt tvättmedel anpassat för färgade kläder. Dosera enligt rekommendation.

Tvätta kläderna med avigsidan ut.

Undvik torktumling. Det ökar slitaget på kläderna och belastar miljön mer då det kräver mycket energi.

Häng gärna ut kläderna på tork men undvik solen då den kan bleka tygerna.

Följ strykråden.

Knäpp gärna knappar och dragkedjor innan tvätt för att minska slitaget.

Färginformation

Vi har gjort vårt bästa för att demonstrera färgerna på kläderna så korrekt som möjligt. Vi kan dock inte garantera att färgerna kommer att vara exakt som de upplevs på din skärm då alla skärmar återger färger med olika ljus, styrkor och nyanser. Något vi inte kan påverka och något som därmed inte är skäl för reklamation. Retur vid fel leveransadress / varor som inte hämtats ut Om du anger fel leveransadress som leder till att vi få tillbaka försändelsen tillkommer en avgift på 95 kr för frakt och extra administration.

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick. Kunden står för returfrakten om ångerrätten åberopas och varan returneras på kundens risk. Ange gärna orsak till retur för att hjälpa oss att bli bättre. Har du som kund specialbeställt ett plagg som är utöver ordinarie klädsortiment gäller ingen ångerrätt.

Reklamation

Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd är vi tacksamma om du i första hand kontaktar oss så att vi kan undersöka problemet och komma fram till en lämplig lösning. I första hand försöker vi reparera felet. Om det inte är möjligt ersätts varan med en ny vara. Skulle det inte gå att reparera eller ersätta varan får du pengarna tillbaka. Har du möjlighet att bifoga foton på felet i ett mail så underlättar det vår handläggning. När du returnera varan är det viktigt att du anger dina kontaktuppgifter, ditt ordernummer och orsaken till reklamationen.

Kontakt

Har du några frågor så tveka inte att kontakta oss. Vi försöker att svara så snart som möjligt.